onsdag 7. november 2007

Buenas tardes;)

Heisan;) paa tide med en oppdatering igjen ja;) Dagene gaar saa fort her nede at jeg nesten ikke faar tid til aa sitte paa pcen;) Vi har naa vaert her i 2 1/2 uke, har godt fort men ssamtidig ogsaa seint... Vi bor enda ivertsfamiliene vaare og gaar paa spraakskolen, det skal vi gjore i 2 uker til, da baerer det til Quito, der vi skal vaere til rett over jul. Spansken gaar saann passe greit, bedre enn forventet ivertfall;) mn blir litt lei av at jeg absoulit ikke har pugge hjerne... Jeg laerer fortere vis jeg bruker ordene... Men men, tror laereren min begynner aa bli litt lei av aa gjenta ting hele tiden.. Men gaar ivertfll fremover, forstaar litt mer for hver dag!!
Vi har det fortsatt stort sett bra her nede, men forrige uke ble ganske annerledes... Da reiste sirien vaar hjem... Av forskjellige grunner maatte hun reise hjem, vi SAVNER DEG!!
Ellers gaar dagene i kikking paa markeder og butikker, spansk og vaere sammen med familiene vaare. Er saa mye kjekt aa se paa og kjope her nede;) Heldigvis er det meste ganske billig, men merker at pengene flyr ja...
Jeg har naa vaert to ganger paa noe som hetter Baños (Uttales Banjos), det er en utdod vulkan som har varmekilder til overflaten som de da har laget basseng rundt. Er utrolig deilig, men av og til en smulle varmt...
Den 2-3 november er det uavhengighetsdagen til Cuenca (byen vi bor i naa), det er visst 187 aar siden den ble uavhengig, ikke spor meg om noe mer;) Det ble feiret noe lunde likt som vi feirer 17 mai, bare at her bruker folk paraplyen mot sola og ikke mot regnet, her var det bare militaeret som gikk i parade, og de var det mange av dem!! Men her har ikke folk paa seg noe sarlig fine klar, ikke noe synging eller flagg. Men MAT er visst veldig viktig, det og tivoli. Vi var paa et tivoli, og jeg hadde ikke lyst aa gaa inn engang, var saa utrolig mye folk!!! Det er ogsaa mye folk som kommer for aa selge tingene sine, f.eks malerier, smykker, klaer, kunst og mye mye annet!! Var ganske kjekt aa ha med seg;)
Uansett hvor vi gaar, vil folk vite hva vi heter, hvor vi kommer fra og hvorfot vi er her... Kan vel si at vi skilder oss en smule ut her ja...
Klarer fortsatt ikke aa legge ut bilder... Mange treige pcer her nede ja... Men skal klare det til slutt, bare ha litt taalmodighet;)
Hils alle kjente, tenker mye paa dere der hjemme!!

5 kommentarer:

siri sa...

kjekt å hørra fra dåkke, og eg kjenne sjøl at eg e veldig spent på dåkkas veiene! På spansk, familiene, snart Quito.

Eg har d bra her heima i stormen:) hils jentene, dåkke e savna!

AK sa...

Hei, en misunnelig eldre GUSer her :P Ble bare litt nyskjerrig... Skal dere til Quito nå allerede? Hva skjer med Cañar da? Bli det etterpå? Why??

Catty sa...

halla ann kristin;)
ja, di har bytta om paa rekkefolgen fordi dokk hadde sagt at dt hadde vaert greit aa konna litt mer spansk fyst for en va i cañar, saa me reise t cañar rett itte nyttaar;)

AK sa...

Hadde me sagt d?? Åja.. Ja, kanskje det... Syns d va lika nødvendig med spansken i Quito åg eg då men... Kan jo bli spennande å se koss d går med kommunikasjonen i barnehagen då :) Eg tippe ungane komme te å syns d e galkjekt å læra dåkke masse nytt :) Så det kan veldig godt henda at dåkke lære mer av det :)

Maria Therese sa...

Hei Cathrine! Kjekt at du e flink å oppdatere. Her e også PCane treige, så de bli lite bilde. Håpe de gjenge bra me dokke! Gå med Gud.