torsdag 20. september 2007

Hva har skjedd den siste uka?



Heisan alle sammen;)
Lennge siden jeg har fått vært inne her å skrevet nå!! Er så utrolig mye som skjer her for tiden!!
en liten oppdatering;)
I helga var hadde vi besøk av x-stkene, de som gikk her i fjor. Det var ganske kjekt, fikk vite ganske mye om Ecuador og det som vil møte oss der. Virker som et helt fantastisk land!! Vi får antagelig også vite enda mer i morgen, læreren vår har visst fått mail av mentoren vår om hvor vi skal bo og hva vi skal gjøre, så det blir spennende!! Så i helga var det fullt kjør, på lørdagen hadde vi fellesskapskveld for alle sammen, tipper at vi var ca 70 stykker her!! En fellesskapskveld er egentlig hver torsdag og hvert team har ansvar for hver sin torsdag, men vi måtte ha en i helga siden de "gamle" kom;) Denne uka var det vi i Ecuador-teamet som hadde ansvaret. Føles som om vi ikke har gjort annet enn forberedelse og planlegging fra søndag til i går!! Fellesskapskvelden skulle egentlig vært i dag, men det er ganske mange som er på konsert i Oslo i dag, så derfor hadde vi det i går. Vårt tema var "Bit for bit". Vi hadde da et bibelvers som sa at nå forstår vi ikke fullt ut, men når vi kommer til himmelen skal vi forstå alt. Vi hadde da "Beat for beat" og det ble veldig bra!! Utrolig mange tøffe folk som både danset og sang;) India-teamet var best på dette;) etterpå hadde vi et par leker og så var det tomatsuppe. Etterpå begynte vi på den åndelige delen. Vi hadde da laget en "løype" der alle ble ført en og en igjennom i følge med en av oss. I løypa møte de på flere utfordringer, blandt annet måtte de gå på kokt spagetti, da kom det ganske mange hyl og skrik, og rare grimaser;) Etter på samlet alle seg i salongen og der avsluttet vi kvelden!! Tror det ble en veldig vellykket kveld, jeg hadde det ivertfall kjempe gøy;)
I dag har jeg bare en sove og snakke-i-telefonen-dag. Er kommet ganske i underskudd på søvn, er ikke noe gøy å gå å legge seg når en bor sammen med 8 fantastiske jenter!!
I morgen skal jeg og Gry en tur til Oslo og shoppe og kose oss;) Blir sikkert kjempe gøy, men kanskje litt farlig dyrt!!! Men,men, etterpå skal jeg ned til Far og Bestemor og være der i helga:) Siste helga jeg kan være der før jeg reise til Ecuador.. Ganske rart å tenke på... Om 4 uker og en dag sitter vi på flyet til Ecuador...!!! Rart å tenke på!!!
Jeg har foresten "fått" et nytt fadderbarn idag!! Eller, ivertfall sendt inn søknad for å få det;) Fikk høre at misjonsalliansen hadde det i Ecuador, og da måtte jeg selfølgelig gjøre det!! Trr at det barnet bor i Guayaquil (en kystby i Ecuador), her er det utrolig mye slum... Det er ivertfall der misjonsalliansen har det mesta av oppgavene sine!! Hadde jo vært kjempe gøy om jeg kunne dratt og besøkt hun/han når jeg først var i Ecuador!!!
Men dere får ha en fantastisk god helg alle sammen!! Savner alle dere hjemme!! Gleder med til å komme hjem om 2 uker!!!

Ingen kommentarer: